Kwaliteit sinds 1996
Het bedrijf
Poseidon is een modern schoonmaakbedrijf met meer dan 25 jaar ervaring. Op basis daarvan is het succesvolle ‘Onderscheidend Schoonmaken’ ontworpen en uitgewerkt tot een geslaagde aanpak.
Rob van Heusden, pionier in de branche op het gebied van kwaliteit, startte Poseidon in 1996. Sindsdien zijn we uitgegroeid tot een dienstverlener met meer dan 200 medewerkers. In 2009 is Poseidon verhuisd naar het huidige pand in Wormerveer.
Vanuit het hoofdkantoor bestrijken we Noord-Holland met lokaal en regionaal ‘Onderscheidend Schoonmaken’. Met Schoonster bieden we onze diensten zelfs door het hele land aan.
Het belang van aandacht voor onze medewerkers
Wij hebben oog voor mens en milieu
Directeur
Erik Kreuk
Erik Kreuk bekleedt nu al meer dan 10 jaar de functie van directeur bij Poseidon. Hij is zijn carrière in 2001 begonnen als werkvoorbereider. Hij groeide door van operationeel manager naar adjunct-directeur en uiteindelijk naar directeur.
Ik ben een trotse directeur van een prachtig bedrijf. De kracht van onze organisatie zit vooral in de mensen en hun mentaliteit. Poseidon werkt met goed opgeleide, ervaren en gemotiveerde medewerkers. Een sterk management verzekert korte lijnen met de klanten. Wij reageren direct op de wensen en opmerkingen met de juiste oplossing en waar nodig doen we dit 24 uur per dag, zeven dagen per week. De rayonleiding en werkvoorbereiding nemen daarom vitale plaatsen in, net als kwaliteitsmeting en controle. Zo maakt Poseidon met ‘Onderscheidend Schoonmaken’ al meer dan 25 jaar het verschil. – Erik Kreuk, directeur Poseidon
Mentaliteit en kwaliteit
Missie
Poseidon wil zich onderscheiden bij mensen en organisaties die gebruik maken van een externe schoonmaakservice. De mentaliteit van onze medewerkers en de kwaliteit van het werk dat wij onze klanten leveren zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wij beogen continuïteit in een relatie die de klant en wij ervaren als effectief en plezierig.
Zo is ‘Onderscheidend Schoonmaken’ ons doel en ons werk.
Erik Kreuk - directeur
"Wij streven hoge kwaliteit na. Onze klanten merken dat!"
Doen waar je goed in bent
Personeelsbeleid
Bij Poseidon werken we op kantoor met een ervaren en op elkaar ingespeeld team om alles in goede banen te leiden. Onze rayonleiders en hun assistenten zorgen er bij de klant voor dat 200 schoonmakers de juiste kwaliteit leveren. Administratieve taken, werkprogramma’s schrijven, planning; onze werkvoorbereiders op kantoor nemen heel veel werk uit handen van de rayonleiding. Zij kunnen zich daarom volledig richten op de klant en op de medewerkers. Zo doet iedereen bij Poseidon waar hij of zij goed in is en dat merk je.
We motiveren en begeleiden de medewerkers op de werkvloer, zodat zij de beste kwaliteit kunnen leveren voor de klant. Onze rayonleiders zijn ervaren, communicatief sterk en goed opgeleid. Bevoegdheden liggen laag in de organisatie en de rayonleider is voor de opdrachtgever een direct en vast aanspreekpunt. Interesse en aandacht voor de persoonlijke omstandigheden van onze medewerkers resulteert in een grotere motivatie en betrokkenheid. Medewerkers die goed in hun vel zitten, leveren beter werk af.
Iedere medewerker wordt goed ingewerkt, volgens een checklist. Op de eerste werkdag loopt onze rayonleiding continu mee. Bij geschiktheid wordt de medewerker van Poseidon opgegeven voor de cursus ‘Vakgeschoold Schoonmaker’. Indien nodig kunnen ook andere branchegerichte cursussen gevolgd worden.